Verkrijgbaar
via onze webshop
Op 9 april 2015 stond onze eerste brainstorm met Caijie Li (Cai) van het Chinese bedrijf Podyeen gepland. We spraken over de Chinese jeugd, die zich in toenemende mate in huis terugtrekt om te studeren en te spelen op de Play Station. Er is sprake van bewegingsarmoede en als gevolg daarvan overgewicht bij de jeugd. Het bedrijf dat Cai vertegenwoordigd is in China groot in het produceren van sportmaterialen waar een net in verwerkt moet worden. Denk aan voetbaldoelen en basketbal baskets.
Een co-creatie werd geboren. Skerpe Jeugd ontwikkelt educatief materiaal voor kinderen in alle leeftijdsgroepen en adviseert Podyeen aan welke sportattributen dit materiaal gekoppeld kan worden. Podyeen levert sportmaterialen en doet de verkoop en marketing in China (en later mogelijk in andere landen).
Op 29 augustus 2015 tekenden wij ons samenwerkingscontract.
Het team van Skerpe Jeugd heeft in de zomer van 2015 hard gewerkt om de diverse producten te ontwikkelen. Het zijn producten voor ouders en jonge sporters in verschillende leeftijdsgroepen. Je jongsten maken kennis met de wereld van bewegen, de iets ouderen leren te bewegen en de wat ouderen specialiseren zich in (mentale) vaardigheden.
Begin augustus 2016 bezochten Wim en Sharda van Skerpe Jeugd het Chinese bedrijf in Dongguang. We maakten kennis met het personeel van de fabriek en het marketingteam.
Ook bezochten we bijeenkomsten waar het assortiment van Podyeen aan de voetballende Chinese jeugd, hun ouders en coaches werken gepresenteerd. Wim verzorgde tijdens deze bijeenkomsten een presentatie over de psychologische waarde van het beoefenen van sport.
Er kwamen veel vragen van ouders en de plaatselijke pers. Ook maakten we kennis met de ambassadeur van Podyeen in China, de Brazilliaanse oud profvoetballer Mattheus. Hij runt een plaatselijke voetbalschool.